Tuesday, January 18, 2011

Sayang Dr. Salmah

oleh kerana 'accident' ke atas gigi aku berlaku lagi, tak larat rasanya nak tunggu nak balik muar. kesan accident tu, aku begitu conscious bercakap dgn orang, sebab tak nak orang nampak. so far sorang je perasan huhu.

aku memang ada dentist di muar. dari umur 15 tahun aku dah visit dentist ni. namanya dr. salmah. aku tak tau harga kl, tapi aku assume mesti mahal sampai double. so it is expected. so petang tadi jumpa doctor. Dr. halina.

sangat memeranjatkan bila aku dengar harga rm280. terlepas dengan word 'mahalnye!'

dr. halina kata, procedure dia leceh skit. dalam hati aku tanya, ada beza ke treatment dr. salmah?

dr. halina tanya lagi kalau2 aku nak pikir2 dulu. so aku mcm malas nak delaykan bende ni, 3 hari bekerja pun sudah 'menyiksakan':p

so aku buat juga. ternyata treatmentnye sama dengan dr. salmah. sebijik. tapi kenapa dr. salmah boleh charge aku rm50?!!? banyak beza tu! aku balik muar pergi balik rm100 and jumpa dr salmah rm50. aku save rm130 lagi. dr salmah tak pernah charge lebey rm100.

bila aku nak bayar, ada pulak consultation charge rm40. so total rm320!! pergh...! this is like 6 kali ganda for the same f*****g treatment!

dr salmah, lepas buat treatment, dia selalu cuci gigi aku to the extend sampai aku rasa dia buat scaling. tapi dia tak charge. sbb aku tak mintak kot. still tak lebih rm50. mana aku tak sayang dr. salmah!

lagi dr halina tanya mau buat scaling? hello!

then aku saje je tanya berapa, dia kata gigi awk tak teruk, rm120.

tiba kat luar, assistant tu tanya, bila nak buat scaling plak...aku ckp, aku dah ada dentist kat hometown. so, she should get the message that i would do it at my dentist if i want to do scaling.

if i got to replay the decision moment, whether to tahan laman skit with the impaired tooth, would i not do it at halina's and wait til i balik kampung in 2 weeks time? hell no! haha

so aku kira untuk mendapatkan 'aku' kembali sebelum kejadian, harga malu jika hendak ditunggu hari aku balik muar, itulah harganya. rm320.

aku senyum kembali :D

(so aida, jangan comment lelebey haha :p)

No comments: