Thursday, December 8, 2011

bila back to december

kata taylor swift...tapi aku taknak citer pasal tu hehe

bulan december ni....tiba2 aku rasa season membaca aku datang....lama tak baca buku....dekat setahun agknya....perasaan itu didorong plak dgn perasaan nak tolak tax utk tahun depan...walaupun tak bnyk mana la kan haha...takat 2-3 buku...50 sen jek dia tolak ;p

so aku pergi ke kedai biasa aku kat ampcorp mall...aku mmg balik2 baca novel2 yg cliche and tak pernah suka nak baca genre lain yg mature, asal pegang buku mcm tu letak balik...buku2 biography ke, true story ke, motivational story...balik2 fantasi hihi...

tiba2 hari tu, aku ter detik nak baca buku yg up skit... aku ikut instinct aku...so end up aku percaya buku yg aku rasa ada connection bila tgk tajuk dia, aku amik....
'how starbucks saved my life?' - buku ni dah habis baca. mmg dah lama aku tak enjoy baca buku kulit ke kulit..i tend to read in the middle, the end, the beginning....berterabur selalunya....but this time around...aku habis kulit ke kulit tanpa aku tau page last sekali muka surat berapa.... mmg best story dia...true story never fail to enlighten me.extra info aku dpt ialah ttg starbuck...ttg real life of a borned wealthy person jadi miskin tahap terpaksa jadi waiter di starbuck....pilihan instinct aku berjaya. in fact aku rasa this book should be turn to movie. dan tom hanks sependapat dgn aku :) dia beli hak utk terbit this movie and jadi the real-character itu nanti.

sekarang, masuk buku kedua...stolen lives - twenty years in a desert jail. masih page 40-an and i learn lg bnyk pasal kehidupan lagi kaya di kalangan raja. penah terpikir ke kita hunting panther tgh mlm naik helicopter? hobi raja. kisah keluarga malika oufkir - yg serve raja. aku engross jugak dgn buku ini.

dan ketiga...sbb aku takut aku tak enjoy baca buku tu dua-dua, aku bli gak buku novel cliche satu buat backup reading...end up tak kisah pun buku tu....hihihi...nnt la bila buku 2nd dah habis....aku baca for light reading ewah....

p/s first time tgk gold class. tak kisah la citer ape janji tix free :) citer breaking dawn pun breaking dawn lah....terima kasih kat housemate nye kwn yg baik hati...celah gigi jek bg gold class, dah kata keje kat gsc :) - what an end year event hihih...hope to have a few events end year yg tak disangka2 sblm tutup tirai...

No comments: