Monday, November 14, 2011

bila akhir zaman...

dari sekolah dgr, bila akhir zaman, masa berlalu cepat....masa dulu tak rasa...skrg mmg rasa...tp aku takdelah rasa like 'rasa' you see...

tp one day, bila aku and housemate sedang berdiri kat balcony rumah and we were facing the sun. masa tu nak sunset...seingat aku masa kecik2, nak tgk sunset mmg la payah sbb lama sgt nak tgk matahari tu terbenam....kalau takat 5 minit gi memana ngadap balik matahari tu masih je kat tmpt sama or gerak skit jek.... nak menunggu tu mcm ape je...end up boring trus tak tgk sunset...sbb tak tahan nak tgu....lama.

ok bebalik pada citer...so aku gi la jap mana tah dapur kot...katakan la basuh tangan and ape yg aku buat tu mcm tak sampai 5 minit...tiba2 housemate aku panggil...gya...cpt tgk ni!
igt kan ape lah kan....dia tunjuk matahari tadi yg tgh nak sunset dah takde...padahal 5 minit tak sampai...matahari yg bulat penuh tu dah takde...

masa tu aku rasa cepat gile matahari tu hilang....tak sama masa 20 tahun dulu...hari tu aku 'rasa' masa berlalu. masa berlalu pantas. btul la ni...tanda2 akhir zaman...

1 comment:

farha said...

makcik ko bt aku rase serammmm...